02 August 2018

Tillväxt för Engelsrufer och Herzengel

Sabine och Mario Martini öppnade sin första ur- och smyckebutik 1998 i Schwabach, Tyskland. Inspirerade av den spanska traditionen med “Llamadores de ángeles” (svensk översättning: ”Änglar kallar”) började de skapa egna smycken.  Nu är Engelsrufer,  Herzengel och Engelsrufer Kids Collection kända för sina meningsfulla smycken som väcker känslor.

I dag finns Engelsrufer i över 40 länder och hos 3 000 återförsäljare. Martinis framgångsrecept är passion för smycken och uppmärksamhet på detaljer, i kombination med industriella kunskaper samt intuition för kundens behov.

I och med den positiva varumärkesutvecklingen i Sverige är de nu intresserade av att expandera sitt distributionsnät. Därför kommer de att fortsätta att aktivera ännu fler svenska smyckebutiker.

“På Precious ska vi presentera vår nya höst/vinterkollektion 2018 för Engelsrufer och Herzengel samt en absolut nyhet: den första Engelsruferklockan. Dessutom, våra två märken för män Save Brave (rostfri stål-kollektion) och Gervida (premium sterling silver-kollektion) har mycket förmånliga entry-level-priser för distributörer och återförsäljare.”

Deras internationella försäljningschef Mark Debelius och försäljningsagenten för Sverige, Stefan Eriksson-Kubicska, kommer att finnas på plats i montern på Precious.

Engelsrufer… >>

Föregående Nästa